POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
POLITYKA PRYWATNOŚCI
§1. Administrator danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) jest Alicja Skrzypczak prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą Kateo Alicja Skrzypczak pod adresem Kozubszczyzna 145, 21-030 Motycz,
NIP: 7131259682, REGON: 389841933.
2. Dane kontaktowe administratora danych: adres e-mail [email protected]
3. Administrator w myśl art. 32 ust. 1 RODO przestrzega zasady ochrony danych osobowych oraz
stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapobieżenia przypadkowego lub
niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia lub
nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzoną
działalnością.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu nawiązania współpracy i/lub
zawarcia umowy z administratorem danych.
5. Administrator danych przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie wymaganym do prawidłowej
realizacji usługi na rzecz osoby, której dane dotyczą.
§2. Cel i podstawy przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) przygotowanie oferty handlowej w odpowiedzi na zainteresowanie klienta, co jest prawnie
uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
b) świadczenie usług za pośrednictwem Platformy handlowej i realizacja zobowiązań
umownych, na podstawie zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
c) obsługa procesu reklamacyjnego, na podstawie obowiązku ciążącym na administratorze
danych w związku z obowiązującymi przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
d) rachunkowych związanych z wystawianiem i przyjmowaniem dokumentów rozliczeniowych,
na podstawie przepisów prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
e) archiwizacja danych dla ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami lub potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem
administratora danych (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
f) kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, w szczególności w
odpowiedzi na zapytania kierowane do administratora danych, co jest prawnie uzasadnionym
interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g) przesyłanie informacji technicznych dotyczących funkcjonowania stron internetowych i usług,
z których korzysta klient, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
h) marketing produktów własnych administratora danych, co jest jego prawnie uzasadnionym
interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody
(art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
§3. Odbiorcy danych. Przekazywanie danych do państw trzecich
1. Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być podmioty
współpracujące z administratorem danych, gdy jest to niezbędne do realizacji umowy zawartej z
osobą, której dane dotyczą.
2. Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być również
podwykonawcy – podmioty, z których usług korzysta administrator danych przy przetwarzaniu
danych np. biura rachunkowe, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi IT (w tym usługi
hostingowe).
3. Administrator danych może być zobowiązany do udostepnienia danych osobowych na podstawie
obowiązujących przepisów prawa, w szczególności do udostępnienia danych osobowych
uprawnionym organom lub instytucjom państwowym.
4. Dane osobowe w związku z wykorzystywaniem przez administratora narzędzi do analizy i śledzenia
ruchu na stronie internetowej mogą zostać przekazane do podmiotu mającego siedzibę poza
Europejskim Obszarem Gospodarczym, np. do Google LLC. Jako właściwy środek ochrony danych,
administrator danych zgodził się na standardowe klauzule umowne zgodnie z art. 46 RODO z
dostawcami tych usług. Więcej informacji na ten temat jest dostępnych tutaj:
https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection_en.
§4. Okres przechowywania danych osobowych
1. Administrator danych przechowuje dane osobowe przez okres obowiązywania umowy zawartej z
osobą, której dane dotyczą oraz po zakończeniu jej obowiązywania w celach związanych
z dochodzeniem roszczeń związanych z umową, wykonania obowiązków wynikających
z obowiązujących przepisów prawa, ale przez czas nie dłuższy niż termin przedawnienia zgodnie z
przepisami Kodeksu cywilnego.
2. Administrator danych przechowuje dane osobowe znajdujące się na dokumentach rozliczeniowych
(np. faktury) przez okres wskazany przepisami prawa podatkowego.
3. Administrator danych przechowuje dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych przez
okres lat 10, jednak nie dalej niż do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
4. Administrator danych przechowuje dane osobowe w celach innych niż wskazane w ust. 1-3 przez
okres jednego roku, chyba że wcześniej wycofano zgodę na przetwarzanie danych, a przetwarzanie
danych nie może być kontynuowane na innej podstawie niż zgoda osoby, której dane dotyczą.
§5. Uprawnienia osoby, której dane dotyczą
1. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu – uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane
osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu
do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach
danych osobowych, informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały
lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o
prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych
osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu
wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
b) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy
czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w
rozsądnej wysokości wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są
nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
d) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma
już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów
przetwarzania (art. 17 RODO);
e) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych
(art. 18 RODO), gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres
pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich
usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
- administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą,
do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia,
czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw
sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f) do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym
formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które
dostarczyła administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi,
jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą lub umowy z nią
zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
g) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie
uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w
tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności
osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów
administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych
celach (art. 21 RODO).
2. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się,
wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w
jakim zakresie chce skorzystać.
3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym jest Prezes
Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
§6. Profilowanie
1. Dane osobowe uzyskane przez administratora danych mogą zostać przetwarzane w sposób
automatyczny – w tym w formie profilowania. Profilowanie danych osobowych dokonywane przez
administratora danych polega na ocenie wybranych informacji o osobie, której dane dotyczą dla
celów analizy i prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań, w szczególności dla możliwości
przekazywania osobie, której dane dotyczą spersonalizowanej oferty.
2. Automatyczne przetwarzanie danych dokonywane przez administratora danych nie rodzi dla osoby,
której dane dotyczą żadnych skutków prawnych. Osoba, której dane dotyczą może w każdym
czasie wnieść sprzeciw wobec zautomatyzowanego przetwarzania jej danych.
§7. Google Analytics
1. Administrator używa Google Analytics, internetową usługę analityczną dostarczaną przez Google
Inc. z siedzibą w USA.
2. Google Analytics używa plików cookie, które umożliwiają analizę korzystania przez użytkownika ze
strony internetowej. Informacje wytworzone przez plik cookie na temat korzystania ze strony
internetowej są przekazywane i zapisywane na serwerze Google. Na zlecenie Administratora,
Google będzie wykorzystywał te informacje, aby przeanalizować korzystanie ze strony przez
użytkowników w celu przygotowania raportów na temat aktywności na stronie oraz świadczenia
innych usług związanych z korzystaniem ze strony i Internetu na rzecz podmiotu zlecającego.
3. Dane nie będą wykorzystywane do celów identyfikacji jakiejkolwiek osoby fizycznej.
4. Użytkownik może uniemożliwić zapisywanie plików cookie poprzez odpowiednie ustawienia
przeglądarki; jednak w takim wypadku nie będzie mógł korzystać z pełnej funkcjonalności strony.
Ponadto użytkownicy mogą uniemożliwić gromadzenie przez Google danych wytworzonych przez
pliki cookie oraz odnoszących się do ich korzystania z serwisu internetowego (łącznie z adresem
IP) jak i przetwarzanie tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki
dostępną pod następującym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
5. W każdym momencie użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec gromadzenia oraz przetwarzania
danych związanych z użytkowaniem strony Google poprzez pobranie oraz instalację wtyczki w
przeglądarce, która jest dostępna pod następującym adresem:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en.
§8. Wtyczki społecznościowe
1. Administrator na stronie internetowej wykorzystuje wtyczki kierujące do portali społecznościowych.
Przedmiotowe wtyczki są oznaczono logo danego serwisu społecznościowego.
2. Dane są przesyłane do portali społecznościowych tylko wtedy, gdy użytkownik aktywnie kliknął w
odpowiedni przycisk wtyczki. Po naciśnięciu w ikonę wtyczki przeglądarka internetowa rozpocznie
połączenie z serwerami danego portalu społecznościowego, a użytkownik zostanie przekierowany
do strony zewnętrznego dostawcy usługi, czyli właściciela danego serwisu społecznościowego, a
przeglądarka internetowa użytkownika nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami tychże
serwisów społecznościowych. Korzystanie z tych funkcji może wiązać się z wykorzystaniem
zewnętrznych plików cookies. Od momentu kliknięcia w daną wtyczkę, dane osobowe są
przetwarzane na danym portalu społecznościowym, a właściciel portalu społecznościowego staje
się współadministratorem danych osobowych. Administrator informuje, że od momentu aktywnego
kliknięcia przez w przycisk wtyczki, Administrator nie ma wpływu na charakter oraz zakres danych
osobowych gromadzonych przez dany portal społecznościowy.
3. Dane są przesyłane niezależnie od faktu czy użytkownik posiada konto w danym portali
społecznościowym lub czy jest zalogowany. W przypadku, gdy użytkownik jest zalogowany na
danej platformie społecznościowej to zebrane dane osobowe będą bezpośrednio przypisane do
wykorzystywanego przez niego konta (profilu).
4. W celu uzyskania więcej informacji na temat celu i zakresu gromadzenia danych osobowych, w tym
zasad ich przetwarzania przez dostawcę danego portalu należy zapoznać się z politykami
prywatności tychże dostawców.
POLITYKA COOKIES
1. Platforma nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych
w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze
stron internetowych Platformy. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której
pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz
uzyskującym do nich dostęp jest Administrator w myśl Regulaminu Platformy.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Platformy do preferencji Użytkownika oraz
optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają
rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową,
dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze
stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika.
5. W ramach Platformy stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) "sesyjne" (session cookies) oraz "stałe" (persistent cookies). Cookies "sesyjne" są plikami
tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu
wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania
(przeglądarki internetowej). "Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu
końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu
ich usunięcia przez Użytkownika;
b) "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach
Platformy, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających
uwierzytelniania w ramach stron internetowych;
c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania
nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Platformy;
d) "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze
stron internetowych;
e) "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika
ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub
regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej
itp.;
f) "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych
bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym
Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików
cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować
automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować
o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje
o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania
(przeglądarki internetowej).
7. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre
funkcjonalności dostępne na Platformie.